Via ferrata Rio Sallagoni

Itálie, oblast Gardaseeberge, Obtížnost: C.

Krásná ferrata vedená kaňonem pod hradem Drena. Velmi vděčné. Lze absolvovat i při mírné nepřízni počasí, v kaňonu je vlhko stále, nebo při velkých vedrech. Součástí jsou 2 barmské mosty. Některé úseky se musí počítat s průchodem vodou cca po kotníky. Celá ferrata lze absolvovat v poklidném tempu za 2-2,5 hod. včetně nástupu i sestupu. Čistý čas na laně cca. 1 hod. 15 min.

Převýšení: 200 m., 180 m při lezení po laně.

Nástupní místo:

Dvě varianty.

1) Zanechat auto na parkovišti nad hradem ve vesnici Drena. Poté kolem hradu po značené cestě dolů směr Dro. Končí výlezem z kaňonu pod hradem u parkoviště.

2) Zanechat auto na parkovišti u sportovního areálu (tenisové kurty) u hlavní silnice z Dro na Drena. Po absolvování ferraty nutný sestup zpět k autu.

Popis přístupu:

Varianta 1) od hradu cca 20 minut sestup k ferratě. Cesta je pohodlná, míjí hlavní silnici. Na štěrkové cestě ve formě T zahnout doleva, u dřevěného zábradlí s tabulí po pěšince doleva, do nitra kaňonu.

Varianta 2) po štěrkové cestě nad parkovištěm se dáme doprava mírně z kopce. Cca 5 minut chůze a jsme u dřevěného zábradlí s tabulí po pěšince doleva, do nitra kaňonu.

Popis cesty:

Lezení začíná výlezem nad potok po kovových kramlích a následuje krásná pasáž po stěně kaňonu. Dominantně vedené po kovových segmentech. Následně se otevírá širší část kaňonu s barmským mostem. Následuje stoupavý úsek zakončený opět barmským mostíkem. Za druhým mostem se nenechat zviklat k opuštění kaňonu doleva pod hrad. Cesta pokračuje dále nahoru proti proudu potoka.  Celá cesta je velmi vděčná a atraktivní.

Popis sestupu:

Viz. popis přístupu

Čas výstupu:

Celou cestu lze stihnou v pohodovém tempu za cca. 2-2,5 hodiny. Se skupinou 16 lidí jsme šli 2,5 hod. Při variantě 1. je nástup 20 min., výstup 1 hod. a 15 min., sestup 10 min.