Via dell´Amiciazia – Cima SAT

Itálie, oblast Gardaseeberge, Obtížnost: B/C.

Zajímavá ferrata s krásnými výhledy na Riva del Garda. Součástí jsou exponovaně umístěné žebříky. Celá trasa zvládnutelná za 5,5-6 hod. Zážitkem je fantastické převýšení (1150 m) z čehož je cca 640 m po laně.  Vrchol Cima SAT se nachází ve výšce 1246 m.

Časová náročnost: 5,5-6 hodin celkem. 1,5 hod. nástup, 2,5 hod. výstup, 1,5 hod. sestup (záleží na zvolené variantě).

Ve skupině 15 lidí jsme šli 2:53 hod. samotný výstup po laně.

Převýšení: 1150 m, z toho 640 m při lezení po laně.

Nástupní místo:

Riva del Garda. Doporučuji zajet co nejblíže k severovýchodnímu cípu vody. Ústí zde silniční tunel přivaděče od Arca. Může být problém s parkováním, ale v postraních uličkách lze vždy nějaké místo nalézt. Většina míst je placená.

Popis přístupu:

Kolem tunelu přivaděče, směrem k vodě. Následuje turistická odbočka k Bastione a k S. Barbara. Číslo cesty 404. Serpentinami k Bastione a dále po 404 k Capana. Doba výstupu cca. 1:20 hod. Jedná se o horskou boudu. Na terase u boudy je možné se pohodlně obléknout. Jsou zde i záchody. Od terasy do kopce doprava. Asi 5 -10 minut chůze k nástupu pod lana. Trasa 404b.

Popisy cest:

Cesta není nijak technicky náročná. Náročné mohou pro někoho být dlouhé žebříky (vždy max. 3 lidi na jednom žebříku), které prudce nabírají výšku a jsou exponované. Mezi žebříky jsou jednoduché přechody. Problémem může být prudké slunce, které se opírá do skalní stěny. Vylez na samotný vrchol Cima SAT je velmi pěkný. Za vrcholem je potřeba dát pozor na sestup po laně do sedýlka s heliportem. Až zde je možné sundat ferratové sety.

Popis sestupu:

1) varianta – Po cestě 413 (na rozcestí doleva) a dále po 404 kolem kostelíku S. Barbara do Riva del Garda cca 2:15 hod.

2) varianta – po cestě 418 do Riva del Garda (na rozcestí doprava) cca 2 hod.