Ferratarunde Cima Rocca

Ferraty – Sentieros Susati, M. Foleti, Sent. dei Camminamenti a Sent. delle Laste

Itálie, oblast Gardaseeberge, Obtížnost: max. B.

Ferratový okruh se spoustou možností nad obcí Biacesa, směrem na Lago di Ledro. Prakticky se jedná o 4 ferraty, které je možné absolvovat jednotlivě, nebo i propojeně. Na první pohled může schéma vypadat trošku zmateně, ale lokalita je úžasná. Vrcholy Cima Caopi a Cima Rocca umožňují nádherné výhledy na Lago di Garda.

Ferraty M. Foleti a Sent.delle Laste slouží jako logické spojnice.

Převýšení: max. 850 m, z toho 500m při lezení po laně.

Nástupní místo:

Vesnička Biacesa na silnici vedoucí mezi Riva del Garda a Lago di Ledro. Při směru z Riva je to první vesnice za tunelem. Parkoviště je jedno hned po levé straně u silnice. Druhé je za odbočkou vpravo ve vsi u sportovního areálu. Zde jsou i toalety. Směr nástupu je k Chiesa S. Giovanni po turistické značce mezi vinice.

Popis přístupu:

Od parkoviště postupujeme po cestě směrem na Chiesa S. Giovanni. Po asi 500 m u kašny s vodou doleva. Následuje rozbočka cest. Na Chiesa S. Giovanni vede cesta 460, která slouží jako návratová pro sestup z ferrat. Uhneme doprava mezi ploty po cestě 470. Po relativně dlouhém traverzu se cesta v lese rozděluje na možnost výstupu ferraty Sent. delle Laste. ta vede přímo k Chiesa S. Giovanni. Další možnost je pokračovat po cestě 470 na ferratu F. Susati, která přechází do ferratové spojnice Via ferrata M. Foletti a zavede nás kolem bivakovací boudy Biv. Arcione zase k Chiesa S. Giovanni.

Popisy cest:

Sent. delle Laste (A/B) – jednoduchá ferrata,která vyústí u Chiesa S. Giovanni . Může sloužit jako průchodná spojka pro absolvování ferraty Sent. die Camminamenti. Nástup pod ferratu trvá cca 40 min. Lezení samotné cca. 40 minut až hodinku (velmi klidné tempo). Ideální pro děti, nebo začátečníky. Vlastně se jedná o zajištěné úseky v lese. Sestup možný po cestě 460 zpět do Biacesy.

Via ferrata F. Susati (B) – Převýšení cca 490 m. Celkový čas 5 hodin (70 minut nástup. 3 hod. na laně až k Biv. Arcione. 50 minut sestup). Nástup po cestě 470. Nástup je relativně dlouhým traversem. Svižnou chůzi zabere cca 70 minut. Celá ferrata F. Susati je velmi vděčná svými výhledy na Lago di Garda. Vrchol na Cima Capi je krásným vrcholem.

Během cesty lze pozorovat pozůstatky opevnění z 1. světové války. Vrcholová plechová vlajka na vrcholu je fotograficky vděčná.

Sestup vede z vrcholu dolů po laně (!!!) na rozcestí doprava na Biv. Arcione. Cesta vede ferratou Via Ferrata M. Foletti (B) a dále po cestě 460 dolů do Biacesy, nebo možnost navázat od kostelíka na ferratu Sent. dei Camminamenti (A/B).

Via Ferrata M. Foletti (B) – slouží primárně jako návratová varianta z ferrat F.Susati a Sent. dei Camminamenti. Časová náročnost cca. 30 minut. Vyústění u Biv. Arcione. Zajímavé plotny na začátku.

Sent. dei Camminament (A/B) – Výstup od Chesa S. Giovanni na Cima Rocca. Cesta číslo 471. Převýšení od kostelíka cca 250 m. Jednoduchý zajímavý výstup, který prochází pozůstatky opevnění z 1. světové války. Velmi zajímavé pohledově. Možnost projít galerii d. Guerra. Celý okruh na cca. na 2 hod. zpět ke kostelíku.