Alpiner Grat

Německo, Lužické hory, Vesnice Oybin, Obtížnost (C/D)

Středně těžká ferrata. Vhodná pro nácvik pohybu na ferratách. 96 m dlouhá a 64 m vysoká na kolmém pískovcovém masivu. Vhodné jako doplnění k ferratě Jeptiška během jednodenního výletu.

Nástupní místo a nástup: Možností je více. Relativně obtížné na dohledání.

Varianta1 : Z parkoviště Hochwaldblick, po žluté trase nejprve podél lesa, pak upravenou stezkou skrze skály Grosse Felsengasse až k rozcestí u kamenných schodů, kde se vydáte doprava po žluté - puntíkaté cestě směrem na Scharfenstein. Asi po 15 minutách bude odbočka do úzké trhliny ve skále - Mönchskanzel Taube. Je zde postavena vyhlídková plošina vysoko nad údolím, kde budete mít krásný výhled na městečko Oybin. Pohledem dolů spatříte cíl cesty - ferratu Alpiner Grat. K nástupu na ferratu lze slézt od vyhlídky vlevo dolů. Je tam vyšlapaná cesta.

Varianta 2: Z neplaceného parkoviště za vesnicí. Parkovací místo je za pravotočivou zatáčkou, kde silnice prudce klesá. Cca 200 m za zatáčkou je na pravé straně parkovací místo u lesní cesty.  Dále pěšky po lesní cestě asi 15 minut chůze. Svah se skalami je pořád po pravé ruce. Cesta se stáčí po vrstevnici doprava. U odbočky doprava pod ferratu je info. cedule pěšina vzhůru lesem k nástupu.

Trasa: Hezká pískovcová ferrata, která prověří vaše lezecké dovednosti. Úvodní část je náročnější. Krásné výhledy na vesnici Oybin. Zakončení vyhlídkou s plošinou i turistické cesty. Lezení pěkné.

Časová náročnost: nástup od parkoviště k nástupu pod ferratu  – cca 15 minut. Ferrata cca 25 minut v klidném tempu. Sestup po turistické značce cca 15 minut.

Skalní blok na kterém je ferrata                                                        Směrovka u nástupu

Nástupová část                                                                                 Výhled z vrcholu