4634 m
Walliské Alpy

Mapy: SLK 5006 Composite Matterhorn-Mischabel National Map of Switzerland, 1:50000 SLK 1348 Zermatt National Map of Switzerland, 1:25000 MONTE ROSA-DUFOURSPITZE - výstup SZ úbočím a západním hřebenem: celkový čas: 6h 30 Horolezecká místy těžká cesta (PD), 1880 m výstupu. Výstup na nejvyšší vrchol Švýcarska - Dufourspitze je velmi populární, takže v létě vede ledovcem Monte Rosa zřetelně vyšlapaná cesta, která nám usnadní orientaci. Od chaty Monte Rosa (2795 m) jdeme hlavní stezkou, která se vine podél vyhlazených skalních bloků v dolince za okrajovou morénou ledovce Grenzgletscher. Kolem výšky 3000 m se stezka rozdvojuje. My pokračujeme vpravo přes suť, skály a sněhové plošiny na Obere Plattje, 1h 30. Dále postupujeme sněhovým svahem mezi nevýraznými skalními rameny (3303 m a 3277 m) nahoru na sněhové rameno. Stezka nyní vede ledovcem Monte Rosa na východ, později na JV přes řadu trhlin. Lezeme nahoru do velmi strmého ledovcového kotle. Držíme se přitom jižní strany skalní výspy P3827. Strmými svahy nad kotlem dosáhneme výšky asi 4000 m. Směřujeme nyní mírně vpravo, k mírně nakloněnému platu Satteltole, které leží pod úbočím padajícím ze sedla Sattel (4359 m). Překonáme obvykle lehkou okrajovou trhlinu a sněhovým svahem vystoupíme na sedlo mírně vlevo od jeho nejnižšího bodu, 2h 45. Nad sedlem začnou obtíže přibývat. Zprvu stoupáme obvykle zledovatělou hranou firnového hřebene na východ, následně lezeme zvětralými skalami border="0" align="right" src="foto/4000/162a.jpg">na skalní hrb (4499 m) a na předvrchol. Postupujeme přes věže a skalní bloky, později sestoupíme z hrbu do rozsedliny, ze které prudce zprvu po firnu, později ve skále (krátký komín) dosáhneme vrcholu (4634 m). MONTE ROSA-PUNTA GNIFETTI(Signalkuppe) - sestup přes Zumsteinspitze na ch.Margherita celkový čas: 2h Mírně těžká cesta (PD-). Z vrcholku Dufourspitze slézáme mírným skalním hřebenem (dobrá skála) přes četné hroty a věžičky na sousední, asi 150 m vzdálenou kótu Grenzgipfel (4618 m), 30 min. Za dobrých podmínek je tento úsek nyní obtížný příkrý firnový severní hřeben vrcholu Zumsteinspitze (4563 m). Ve střední části hřebene je skalní zlom, 30 min na vrchol se stříbrnou soškou a křížkem. Z vrcholu Zumsteinspitze scházíme vpravo přes několik skalek na lehké skalní úbočí, kterým sestoupíme do sedla Colle Gnifetti (4452 m). Pozor v mlze na obrovské převěje na levé straně, držte se raději vpravo. Ze sedla lze dále snadno vystoupit na další vrchol masivu Monte Rosa - Punta Gnifetti (viz. závěr cesty č.82). Z Dufourspitze do sedla Colle Gnifetti 2h, v opačném směru 3h.

Průvodce vytvořil Láďa Hejkal.