4035 m

Mont Blanc

Tento široký hřebenový vrchol leží JV od Grandes Rocheuse a je oddělený sedlem Col armand Charlet. První výstup na tento vrchol, který je jen 40 m nad sedlem provedl v r.1904 Jean Ravanel a Léon Tournier s E. Fontaine při výstupu na Aiguille Verte. Do memoárů alpské historie se zapsal rok r.1932 kdy na vrchol vylezl sólo 72-letý Karl Blodiq, prudkým SV kuloárem (54°). Mapy: IGN 3630 OT Chamonix Institut Géographique National, 1:25000 Obtížnost: D. Několik míst IV, převážně III a II. Dlouhý a vysoký hřebenový travers s obtížně hledatelnou cestou. Námaha: Od chaty Couvercle Hut lezení 1400 mH s obtížně hledatelnou cestou. Nebezpečí: Dlouhé lezení přes ledovec následované skalním lezením (nestabilní místa). Výstup na vrchol: Jako Whyperovým kuloárem až pod stěnu. Nyní traverzujte pod Grande Rocheuse a Aiguille du Jardin a lezte doprava (V) bočním žebrem sněhového žlabu vedoucího nahoru do sedla Col de Aiguille Verte (3796 m) nebo jděte přímo žlabem, jsou-li dobré podmínky. Ve 3/4 výšky přejděte sněhový žlab doleva do širokého skalnatého žlebu. Jděte jím nahoru, držte se vlevo (I) a pokračujte paralelně s východním hřebenem. Žlab přejde v mizerný komín (IV). Ten vede k věži a hřebenovému žebru pokračujícímu vlevo. Lezte pevnou skálou přes toto žebro (III a IV), udržujte směr výše vlevo na hlavní hřeben. Toto je nejtěžší místo v celém jižním hřebeni. Nyní se držte kraje hřebene, jděte nahoru prvním exponovaným pilířem, který se narovnává a přechází ve sněžné rameno. Odtud krátce na vrchol. Ostatní vrcholy: ) V krátkém SZ hřebeni je věž Pointe Eveline (4026 m)

Průvodce vytvořil Láďa Hejkal.